Kundeservice > Fortrydelse & reklamation
Fortrydelse & reklamation
Returportal (Nyhed)
Nu kan du benytte vores returportal hvor du kan registrerer din retur, og modtage returlabel:
https://minlandbutik.floatanalytics.com
Julegaver
Vi har udvidet returret indtil 20 Januar 2026
Gælder varer i original emballage og uåbnet.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail kundeservice@minlandbutik.dk I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelse af en del af købet (Hvis I vil give jeres kunder mulighed for at fortryde en del af købet, kan I indsætte denne sætning)
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til 22 Grader ApS at vurdere varens stand.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til 22 Grader ApS i rimelig tid efter du har opdaget fejlen på varen. varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationsretten gælder ikke frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
22 Grader ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
22 Grader ApS
Vestergade 20H
TLF: +4593104241
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Retur og fortrydelse
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvordan returnerer jeg en vare?
Du kan registrere din retur og få din returlabel via vores returportal her:
https://minlandbutik.floatanalytics.com
På returportalen har du mulighed for at modtage en returlabel for pakker der kan sendes med GLS op til 20kg imod et returgebyr på 49kr.
Hvor lang fortrydelsesret har jeg?
Hvor lang fortrydelsesret har jeg?
Du har 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, din ordre bliver leveret – medmindre andet fremgår af din ordre.
Hvem betaler for returneringen?
Hvem betaler for returneringen?
Det er dig som kunde, der står for returneringen. Vi passer selvfølgelig godt på varen ved modtagelse, og du sørger blot for, at den er forsvarligt pakket under transporten tilbage til os.
Hvordan giver jeg besked om, at jeg vil fortryde købet?
Hvordan giver jeg besked om, at jeg vil fortryde købet?
Du skal sende en mail til kundeservice@minlandbutik.dk senest 14 dage efter levering. Varen skal være returneret til os senest 14 dage efter, at du har meddelt din fortrydelse.
Husk at gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret.
Kan jeg fortryde en del af min ordre?
Kan jeg fortryde en del af min ordre?
Ja, du kan sende én eller flere varer retur, selvom de er købt samlet.
Bemærk: Fragtomkostninger refunderes ikke, hvis du kun fortryder en del af ordren.
Tilgå vores returportal på følgende link: https://minlandbutik.floatanalytics.com
Hvilken stand skal varen være i ved returnering?
Hvilken stand skal varen være i ved returnering?
Du må afprøve varen, som du ville i en fysisk butik. Hvis varen er brugt ud over dette, kan værdien være forringet, og en del af beløbet kan blive fratrukket ved refundering.
Vi anbefaler at returnere varen i original emballage. Mangler emballagen, kan det medføre værdiforringelse.
Hvornår får jeg mine penge tilbage?
Hvornår får jeg mine penge tilbage?
Når du har fortrudt dit køb, refunderer vi beløbet senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse.
Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen eller dokumentation for returnering.
Refunderingen sker med samme betalingsmiddel, du brugte ved købet.
Reklamation
Hvor lang reklamationsret har jeg?
Hvor lang reklamationsret har jeg?
Der er 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Den dækker fejl i materiale, fabrikation.
Hvornår skal jeg reklamere?
Hvornår skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du opdager fejlen. To måneder anses som rimelig tid.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamationen.
Hvad dækker reklamationsretten ikke?
Hvad dækker reklamationsretten ikke?
Fejl eller skader som følge af forkert eller usædvanlig brug er ikke dækket.
